مایکت | وبلاگ رسمی

طبقه بندی موضوعی

متریال دیزاین (حرکت)

پنجشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۵، ۰۳:۰۱ ب.ظ

در ادامه مطلب هفته قبل در مورد لزوم استفاده از متریال دیزاین در طراحی یک اپلیکیشن، لطفاً مطلب پیش رو را در تشریح Material Motion مطالعه بفرمایید.

چرا استفاده از "حرکت" در ساخت یک اپلیکیشن مهم است؟

"حرکت" می‌تواند نشان دهنده‌ی یک اپلیکیشن ساختار یافته باشد و محتوای آن اپلیکیشن را به صورت کامل‌تری نشان دهد.

"حرکت" می‌تواند:

- مسیر تمرکز کاربر را مشخص کند.

- به عنوان راهنمایی در بعضی مواقع استفاده شود.

- روابط سلسله مراتبی را به صورت بهتری نمایش دهد.

- حواس کاربر را از مسایل غیر ضروری پرت کند.

-اپلیکیشن را پویاتر جلوه دهد.

 

چگونه "حرکت" را استفاده کنیم؟

- باید در استفاده از "حرکت" واقع بین بود.

- باید از قوانین واقعی فیزیک استفاده کرد تا "حرکت" ملموس‌تر و موثرتر در ذهن کاربر هک شود.

- باید از المان‌هایی نظیر سرعت، شتاب و حتی فرمول‌های فیزیک در جای مناسب و با دقت استفاده کرد.

 

رعایت چه نکاتی باعث موثرتر بودن "حرکت" می‌شود؟

یک متریال که بصورت "حرکت" استفاده می‌شود می‌تواند زمانی بین 150 میلی ثانیه تا 400 میلی ثانیه را به خود اختصاص دهد. اگر زمانی خارج از این بازه انتخاب شود ممکن است باعث عدم تمرکز مناسب از طرف کاربر و یا احساس ضعف در محتوای برنامه شود.

عملیات انتقال باید ساده، روان و قابل فهم باشد. از انجام چند حرکت مختلف در یک بازه کوتاه پرهیز کنید.

اگر چند اپلیکیشن مختلف دارید ترجیحاً از یک سری "حرکت" مرتبط در اپلیکیشن‌ها استفاده کنید تا ضمیر ناخودآگاه کاربر با اپلیکیشن جدیدتان حس بهتری داشته باشد.

عملیات انتقال به وضعیت جدید نباید بیش از حد طولانی باشد. کاربر را منتظر نگذارید! هر چه "حرکت" ساده تر و روان تر باشد اثربخشی بیشتری نسبت به "حرکت" های پیچیده و چند وضعیتی دارد.

به این نکته توجه کنید که عملیات انتقال در صفحه‌های نمایش بزرگتر کمی بیشتر از صفحه نمایش‌های کوچکتر طول می‌کشد.

برای مشاهده فیلم‌های این مبحث اینجا را کلیک نمایید.

در مقاله بعدی ادامه بحث متریال دیزاین را ادامه خواهیم داد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۱۸
الهام صادقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی